Systematyczność w bieganiu, podobnie jak w innych dyscyplinach sportu, to kluczowy element przyzwyczajający nasze ciało do regularnego wysiłku i kształtujący właściwe, sportowe nawyki. Jednak poza systematycznym bieganiem powinniśmy włączyć do kalendarza naszych treningów również ćwiczenia wzmacniające siłę naszych mięśni. Ich regularne wykonywanie zapewni poprawę naszych rezultatów biegowych.

Bieganie i jazda na rowerze mają ze sobą wiele wspólnego. Osoby uprawiające sport wcale nie muszą stawać przed dylematem wyboru wyłącznie jednej z tych aktywności. Okazuje się, że rower w życiu biegacza potrafi przynieść nieocenione korzyści.

Piesze wycieczki z kijkami już od kilku lat cieszą się niesłabnącą popularnością i przez wielu są wybierane jako główna forma aktywności sportowej. Trasy, które przemierzamy chodząc mogą prowadzić zarówno po płaskim terenie, jak również po nierównej, bardziej pofałdowanej nawierzchni. I właśnie w oparciu o rodzaj podłoża i technikę naszego chodu należy wybierać odpowiedni sprzęt. A zatem jakie kije do nordic walkingu, a jakie do trekkingu? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Wiosna, jak żadna inna pora roku kojarzy nam się z powrotem do formy i aktywnego stylu życia. W naszych głowach rodzą się plany rozpoczęcia długich spacerów, przygody z bieganiem, systematycznej jazdy na rowerze, czy chodzenia na siłownię. Nie ma co się dziwić - to nie tyle modny trend, co doskonała inwestycja w siebie, swoje zdrowie, dobre samopoczucie, odporność organizmu i zgrabną sylwetkę.

Szwajcarska firma On Running proponuje na swojej stronie "wynajem" butów do biegania! W ramach wykupionej subskrypcji klient otrzyma buty, które po zużyciu zwraca, firma wymienia je na nowe, a wyeksploatowane materiały służą do produkcji kolejnej pary - prawdziwe zero waste!