Spacery są jedną z najlepszych, a zarazem najprostszych rzeczy, którą jesteśmy w stanie ofiarować na co dzień naszemu organizmowi. Bycie osobą aktywną fizycznie nie musi od razu oznaczać wielu godzin spędzonych na siłowni, czy dziesiątek kilometrów spędzonych w biegu lub na rowerze. Regularne spacerowanie, na które możemy znaleźć czas każdego dnia, zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy, chorób sercowo-naczyniowych, a także wpływa pozytywnie na naszą kondycję psychiczną.

Nie musimy na sztywno wyznaczać godzin i tras naszych codziennych spacerów. Aby stały się one naszą rutyną, wystarczy, że nabierzemy pewnych praktycznych nawyków, które nam w tym pomogą. Wybierając się do pracy, czy na spotkanie, możemy wyjść nieco wcześniej i pokonać część trasy idąc. Robiąc codzienne zakupy, wystarczy, że wybierzemy się na nie pieszo lub skierujmy się do sklepu oddalonego nieco dalej od naszego domu. W przypadku posiadania psa, możemy zafundować mu od czasu do czasu naprawdę długi spacer. Na pewno odbędzie się on z korzyścią zarówno dla nas, jak i naszego pupila!

Niezależnie od panującej pory roku, spacer jest łatwym sposobem na zapewnienie sobie codziennej dawki ruchu. W chłodnych miesiącach wystarczy, że zaopatrzymy się w odpowiednią bieliznę termoaktywną,aby komfortowo przemierzać parkowe alejki, czy osiedlowe chodniki. Poświęcenie zaledwie 30 minut na chodzenie potrafi skutecznie dotlenić organizm, poprawić wydolność mięśni i przyspieszyć metabolizm. Spacer niweluje napięcie i stres. Wpływa pozytywnie na jakość naszego snu i dobre samopoczucie. Nasz mózg jest dotleniony, co przekłada się na poprawę koncentracji i pamięci.

Kolejnym bezdyskusyjnym walorem spacerów jest spadek masy ciała. Dzięki regularnemu ruchowi poprawia się metabolizm oraz przyspiesza trawienie. Nasze mięśnie stają się mocniejsze, a sylwetka smuklejsza.

Ruch na świeżym powietrzu niezależnie od pory roku skutecznie wpływa nasz układ odpornościowy i poprawia barierę ochronną. Regularne spacery są zatem doskonałym sposobem na wzmocnienie odporności, szczególnie teraz, przed sezonem jesienno-zimowych zachorowań. Starajmy się utrzymywać naszą aktywność w tym okresie, a skutecznie obronimy się przed licznymi infekcjami. Jeśli nie udało nam się udać na spacer w ciągu dnia, zawsze możemy zrealizować go wieczorem. Zaopatrzeni w dodatkowe źródło światła w postaci latarki LED lub lampki czołowej, skutecznie doświetlimy sobie drogę spaceru i staniemy się bardziej widoczni.

Zatem ile i jak spacerować, aby przyniosło to oczekiwane efekty? Podstawą jest regularność. Już wspomniane wyżej 30 minut tej aktywności to czas, który pozwala pobudzić metabolizm i wzmocnić układ odpornościowy. Jeśli nie jesteśmy w stanie poświęcić spacerowaniu jednorazowo pół godziny, róbmy to krócej, a częściej. Zadbajmy też o komfort i ochronę naszych stóp, ubierając wygodne buty sportowe. Czołowi producenci obuwia, jak choćby firma Nike, posiada w swojej ofercie buty damskie i męskie, których jakość wykonania zagwarantuje wygodę i wieloletnie użytkowanie.

Pamiętajcie, że już wypełnienie zalecanego minimum 6 000 kroków dziennie pozwala zaobserwować pozytywne zmiany w naszych organizmach. Załóżcie na rękę opaskę sportową lub zainstalujcie odpowiednią aplikację zliczającą kroki w swoim smartfonie i zrealizujcie założony cel. Zdziwicie się, ile satysfakcji przyniesie wykonanie tego zadania, a Wasz każdy kolejny krok będzie krokiem w kierunku zdrowszego organizmu i lepszego samopoczucia.