#BiegamDobrze

Wszyscy zdajemy sobie chyba sprawę z faktu, że bieganie oddziałuje bezpośrednio na naszą kondycję fizyczną, mięśnie, stawy, kształtuje sylwetkę oraz pomaga spalać tkankę tłuszczową. Rzadko mamy jednak świadomość, że ta aktywność fizyczna to cały szereg emocjonalnych i psychicznych korzyści, płynących z jej uprawiania.

Temat posiłków, które powinniśmy spożywać przed wysiłkiem fizycznym i po zakończonym treningu jest zagadnieniem niezwykle ważnym. Nigdy nie powinniśmy go bagatelizować. Umiejętnie dobrane produkty, które spożyjemy we właściwym momencie, będą miały bezpośredni wpływ na rezultaty naszych ćwiczeń. Dodadzą energii do pokonywania kolejnych kilometrów oraz odpowiednio zregenerują i odbudują nasz organizm po zakończonym treningu.

Zarówno w bieganiu, jak i większości innych dyscyplin sportu właściwa dieta ma znaczący wpływ na naszą wydolność sportową. Niezależnie od tego, czy uprawiamy sport wyłącznie po to, aby poprawić sprawność fizyczną, czy trenujemy przed oficjalnym biegiem, wiedza na temat właściwego odżywiania z pewnością pomoże nam w skutecznej regeneracji, zmniejszy ryzyko przetrenowania oraz pomoże w osiągnięciu lepszych wyników.

Posiłki, które spożywamy, mają bezpośredni wpływ na jakość i komfort naszego treningu, a także regenerację organizmu po długotrwałym wysiłku. Właściwie zbilansowana dieta biegacza zawiera 6 składników odżywczych - węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy, minerały oraz wodę. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nasz jadłospis opierać na zdrowych, bogatych w wartości odżywcze produktach. Często w naszej zabieganej codzienności zwyczajnie brakuje czasu na skrupulatne analizowanie etykiet produktów, czy obliczanie kaloryczności spożywanych posiłków ... lecz od czego mamy aplikacje w naszych smartfonach?

Wielu biegaczy (w tym również ja) na swoje śniadanie chętnie wybiera owsiankę. Sposoby jej przygotowania są naprawdę różne: przyrządzona na wodzie, mleku, podana z orzechami włoskimi, orzechami nerkowca, z rodzynkami, bananem, jabłkiem, miodem, garścią owoców sezonowych, czasem nawet z łyżką jogurtu. To śniadanie pyszne, ale przede wszystkim bogate w wartości odżywcze i co ważne dla biegacza, wolno uwalniające energię ze względu na zawartość węglowodanów.

Jak widać, mamy wiele pomysłów na to, co dodać do płatków, aby smak owsianki nam odpowiadał, ale czy zastanawialiście się, na które płatki: owsiane, żytnie, a może orkiszowe powinniśmy się zdecydować przygotowując to danie?