Spacery są jedną z najlepszych, a zarazem najprostszych rzeczy, którą jesteśmy w stanie ofiarować na co dzień naszemu organizmowi. Bycie osobą aktywną fizycznie nie musi od razu oznaczać wielu godzin spędzonych na siłowni, czy dziesiątek kilometrów spędzonych w biegu lub na rowerze. Regularne spacerowanie, na które możemy znaleźć czas każdego dnia, zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy, chorób sercowo-naczyniowych, a także wpływa pozytywnie na naszą kondycję psychiczną.

W końcu przyszło lato - czas upragnionego odpoczynku i rodzinnych wyjazdów. Gdy za oknem mocno świeci słońce, my zaczynamy szukać ochłody w zaciszu parków, ogrodów lub wybierając oferty wyjazdów na wakacje. Słońce, ciepły piasek pod stopami, urokliwa plaża i przyjemna, chłodna woda - czy może być lepszy sposób na spędzenie tego letniego czasu z najbliższymi?

Ceny wakacyjnych kwater potrafią przyprawić o zawrót głowy. Na dodatek ich dostępność maleje z każdym tygodniem przybliżającym nas do wakacji. Może zatem warto rozważyć wyjazd pod namiot? To propozycja, która łączy w sobie obcowanie z naturą, ograniczenie naszych wydatków urlopowych, a w połączeniu z pieszymi wędrówkami i aktywną turystyką jest zapowiedzią niezapomnianej przygody. Jeśli z wyjazdu chcielibyśmy przywieźć wyłącznie miłe wspomnienia, warto przemyśleć co będzie nam niezbędne i optymalnie spakować nasz bagaż.

Wszyscy zdajemy sobie chyba sprawę z faktu, że bieganie oddziałuje bezpośrednio na naszą kondycję fizyczną, mięśnie, stawy, kształtuje sylwetkę oraz pomaga spalać tkankę tłuszczową. Rzadko mamy jednak świadomość, że ta aktywność fizyczna to cały szereg emocjonalnych i psychicznych korzyści, płynących z jej uprawiania.

Temat posiłków, które powinniśmy spożywać przed wysiłkiem fizycznym i po zakończonym treningu jest zagadnieniem niezwykle ważnym. Nigdy nie powinniśmy go bagatelizować. Umiejętnie dobrane produkty, które spożyjemy we właściwym momencie, będą miały bezpośredni wpływ na rezultaty naszych ćwiczeń. Dodadzą energii do pokonywania kolejnych kilometrów oraz odpowiednio zregenerują i odbudują nasz organizm po zakończonym treningu.