Firma Nike właśnie startuje z nową, póki co bardzo nietypową usługą, w ramach której klienci będą mogli nabyć buty na abonament. Nike Adventure Club, bo tak nazywa się usługa amerykańskiego giganta, na razie ma charakter pilotażowy zawężony do rynku amerykańskiego i dotyczy wyłącznie obuwia dziecięcego.

Z każdym rokiem formuła sprzedaży dóbr w formie abonamentowej zyskuje coraz więcej zwolenników. W ramach stałej, miesięcznej opłaty klienci mogą już nabyć dostęp do bogatej bazy filmów i seriali, gier, muzyki czy ebooków. Artykuły sprzedawane w formie elektronicznej nie są jedynymi, które sprzedawane są w takiej formie. Jakiś czas temu dołączyły do nich samochody osobowe oferowane w formie abonamentu. Dziś przyszedł czas na obuwie!

Usługa dotyczy obecnie obuwia dziecięcego w rozmiarze od 19 do ok. 39 (rozm. amerykańskie od 4C do 7Y). W ofercie Nike Adventure Club znalazły się buty marki Nike oraz Converse. Usługa dostępna jest w trzech wariantach abonamentu:

  • cztery pary w ciągu roku (20$ miesięcznie),
  • sześć par w ciągu roku (30$ miesięcznie),
  • dwanaście par w roku (50$ dolarów miesięcznie).

Nike przewiduje również możliwość zwrotu zużytych butów i poddania ich recyklingowi. Amerykański producent w ostatnich latach zwraca szczególną uwagę na ten aspekt ochrony środowiska. Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu firmy, abonament nie dotyczy jedynie obuwia. Ze względu na to, że usługa kierowana jest do najmłodszych użytkowników, to wraz z butami rodzice otrzymają dodatkowo poradniki ze scenariuszami gier i zabaw na świeżym powietrzu.

Usługa "butów na abonament dla dzieci" wydaje się bardzo przemyślanym rozwiązaniem. Stopy naszych pociech rosną w bardzo szybkim tempie, więc konieczność zakupu kolejnych par butów w większych rozmiarach jest niemal ciągła. Nie wiadomo, czy po zakończeniu okresu pilotażowego producent zdecyduje się na wyjście z usługą poza granice USA? Nie wiadomo także, czy "abonamentowe buty" dostępne będą także dla innych grup wiekowych? Jednak w obecnych czasach, gdy coraz więcej dóbr oferowanych jest "na minuty", rozszerzenie oferty na inne rynki i grupy wiekowe wydaje się tylko kwestią czasu.

Foto | Źródło: Nike