Firma Nike szacuje, że 3 na 5 osób dokonuje złego wyboru rozmiaru i kroju przy zakupie nowego obuwia. Zdaniem producenta wybór nie może sprowadzać się wyłącznie do wyznaczenia jednego, pasującego dla danego klienta rozmiaru. Nike chce rozwiązać problem przy pomocy sztucznej inteligencji. Aplikacja "Nike Fit", którą proponuje producent ma wskazać klientowi obuwie idealnie dopasowane do profilu jego stopy!

Po uruchomieniu specjalnej aplikacji, użytkownik będzie musiał skierować obiektyw aparatu swojego smartfona w kierunku stóp. Wówczas Nike Fit na podstawie swoich wewnętrznych algorytmów wykona ich skan, biorąc pod uwagę 13 charakterystycznych punktów każdej stopy. Następnie sklep internetowy producenta wyświetli propozycje butów dopasowanych wyłącznie do danego użytkownika. Zadaniem aplikacji nie będzie jedynie wyświetlenie konkretnego rozmiaru obuwia dla danego klienta, lecz zaproponowanie różnych rozmiarów, uwzględniając ich krój oraz przeznaczenie.

Nike informuje również, że zaprezentowane rozwiązanie zostanie wykorzystane nie tylko w aplikacji, lecz także w sklepach stacjonarnych, gdzie skanowanie stóp odbywać się będzie przy użyciu specjalnej maty.

Firma zakończyła już wstępne testy w wybranych sklepach. Dla mieszkańców USA funkcjonalność "Nike Fit" ma zostać udostępniona w lipcu tego roku. Nieco później rozwiązanie ma trafić także do Europy.

Technologia wykorzystana przez Nike w tym projekcie została stworzona przez izraelski start-up "Invertex" - firmę, którą Nike przejął w kwietniu zeszłego roku. Pierwotną ideą jej twórców było stworzenie aplikacji skanującej całe ciało użytkownika, a następnie wygenerowanie idealnie dopasowanych, różnych elementów garderoby. Niewykluczone zatem, że w przyszłości tak właśnie wyglądać będzie nowoczesny model sprzedaży obuwia i odzieży marki Nike.

Foto | Źródło: news.nike.com