W drugiej połowie 2018 roku padły już dwa rekordy świata w biegach długodystansowych. We wrześniu Eliud Kipchoge z Kenii pokonał maraton w Berlinie w rekordowym czasie 2:01:39, a w drugiej połowie października (także Kenijczyk) Abraham Kiptum uzyskał w półmaratonie w Walencji najlepszy czas 58:18.

Xblitz Touch nie jest typowym smartwatchem, bardziej zegarkiem sportowym. Oferuje pewne funkcje "smart", których próżno szukać w wielu opaskach fitness, natomiast nie pracuje na systemie Wear OS, tak jak wiele smartzegarków.

Urządzenie wyposażone jest w kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 1,3 cala i rozdzielczości 240×240 pikseli. Do obsługi służy przycisk funkcyjny, który umieszczony został  pod ekranem. Zegarek oferuje popularne funkcje fitness, takie jak: liczenie wykonanych kroków, pokonanego dystansu oraz spalonych kalorii, nie zabrakło również monitorowania snu. Xblitz Touch mierzy tętno dzięki wbudowanemu pulsometrowi, może pełnić też rolę budzika wibracyjnego.

Posiłki, które spożywamy, mają bezpośredni wpływ na jakość i komfort naszego treningu, a także regenerację organizmu po długotrwałym wysiłku. Właściwie zbilansowana dieta biegacza zawiera 6 składników odżywczych - węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy, minerały oraz wodę. Dlatego niezwykle ważne jest, aby nasz jadłospis opierać na zdrowych, bogatych w wartości odżywcze produktach. Często w naszej zabieganej codzienności zwyczajnie brakuje czasu na skrupulatne analizowanie etykiet produktów, czy obliczanie kaloryczności spożywanych posiłków ... lecz od czego mamy aplikacje w naszych smartfonach?

Amerykański producent właśnie zaprezentował swój najnowszy produkt - smartwatch Fossil Sport. To, co niewątpliwie go wyróżnia, to zastosowany nowy procesor Snapdragon Wear 3100. Nie zabrakło również GPS, NFC, pulsometru, wodoodporności oraz ładowania bezprzewodowego.

Wielu z nas podczas aktywności rejestruje jej przebieg, czy to za pomocą aplikacji na swoim smartfonie, czy za pomocą zegarka sportowego lub smartwatcha. Dzięki temu mamy później zaprezentowane w przejrzystej formie statystyki pokonanego dystansu, czasu trwania biegu, minimalnej, maksymalnej i średniej prędkości, ilości spalonych kalorii, wykonanych kroków itp. oraz mapę przebytej trasy, którą zarejestrował czujnik GPS w naszym urządzeniu. Przydaje się to nam do przeanalizowania swojej aktywności, porównania z inną, wcześniej zarejestrowaną i zaobserwowania wykonanych postępów, a często również jako ciekawostka do pokazania rodzinie czy znajomym.

Wielu biegaczy (w tym również ja) na swoje śniadanie chętnie wybiera owsiankę. Sposoby jej przygotowania są naprawdę różne: przyrządzona na wodzie, mleku, podana z orzechami włoskimi, orzechami nerkowca, z rodzynkami, bananem, jabłkiem, miodem, garścią owoców sezonowych, czasem nawet z łyżką jogurtu. To śniadanie pyszne, ale przede wszystkim bogate w wartości odżywcze i co ważne dla biegacza, wolno uwalniające energię ze względu na zawartość węglowodanów.

Jak widać, mamy wiele pomysłów na to, co dodać do płatków, aby smak owsianki nam odpowiadał, ale czy zastanawialiście się, na które płatki: owsiane, żytnie, a może orkiszowe powinniśmy się zdecydować przygotowując to danie?

Odwiedź nas na Facebook'u:

Szukasz motywacji?

  • Wake up with determination, go to bed with satisfaction.
  • Promise yourself no matter how hard it gets, you'll never give up on your dreams!
  • When your legs can't run anymore, run with your heart.